Nagyvállalati karrier

Egyre több nemzetközi cég látja meg a lehetőséget a magyar munkaerőben. A naprakész szaktudás azonban önmagában még nem elég, hogy helyt tudjunk állni a hazaitól sokszor lényegesen eltérő vállalti kultúrában. Szende Csaba, az Eaton EMEA Üzleti Szolgáltató Központ HR igazgatója szerint a legfontosabb, a “can do attitude”, vagyis az “ezt nem lehet” hozzáállás helyett a “hogyan tudnám megcsinálni” gondolkodás.

Az amerikai központtal működő globális vállalat Budapesten közel négyszáz szakembert foglalkoztat, de a munkavállalói száma világszerte meghaladja a százezret. „A budapesti irodánkból a világ számos országában élő ügyfelekkel és kollégákkal dolgozunk együtt, így nálunk a sokszínűség, a nyitottság természetes része a hétköznapoknak, ugyanúgy, mint a teljesítményorientált munkakultúra” – foglalja össze az igazgató.

A szakmaiság a legfontosabb

A multinacionális cégek általában vonzó juttatási csomagot kínálnak, azonban ezért cserébe felkészültséget és gyakorlati tudást várnak el. Hasonlóan fontos a motiváltság, az elköteleződés és a nyitottság a fejlődésre. Ha mindezekkel rendelkezünk, biztosan lesz lehetőségünk a szalmai előrelépésre.

Ha egy nemzetközi hátterű cégnél szeretnénk elhelyezkedni, érdemes az önéletrajzunkat is ennek  megfelelően megírnunk. Egy lényegre törő, intelligensen strukturált CV, amely alátámasztja a szakértelmet, a tudást, a tapasztalatot és a kompetenciát, lehet az útlevelünk aúj kihívások felé” – mutat rá a HR vezető.

A globális multik leányvállalatai több száz, vagy akár ezer főt is foglalkoztatnak, így számtalan területeken kínálnak állást a szakemberek számára, mint a pénzügy, a HR, az IT vagy az értékesítés. „A budapesti irodánk a vállalat számos üzleti területéhez kapcsolódva, megszámlálhatatlan folyamatot támogat, így a nyitott pozíciók is nagyon színesek” – teszi hozzá Szende Csaba.

Nyitottság és nyelvtudás

Ha multinacionális cégnél tervezzük a jövőnket, számolnunk kell a kulturális különbségekből adódó esetleges nehézségekkel. Egészen más egy nagy fordulatszámon pörgő amerikai cégnél dolgozni, mint egy francia multinál, ahol olykor a határidők csúszása okozhat fejtörést, vagy épp egy német vállaltnál, amelynek folyamatait a teljes precizitás és kontroll jellemzi.

Nemzetközi környezetben dolgozunk ezért a nyitottság és a kulturális érzékenység alapvető elvárás, ami az új kollégák beilleszkedéséhez és a mindennapokhoz is nélkülözhetetlen” – hangsúlyozza a szakember.  Ilyen hozzáállással nemcsak a munkánkat könnyítjük meg, de a látásmódunk is színesedhet, ha jobban megismerjük külföldi kollégáink gondolkodását.

A szaktudáson és a személyes kompetenciákon túl a nyelvtudás is elengedhetetlen: „Az üzleti nyelvünk az angol, így ez alapelvárás. Munkakör függő, de általában ezen felül még egy európai nyelv ismerete szükséges. Cégünk egy ingyenes, belső nyelviskolát is működtet, hogy egy esetleges harmadik nyelvet is elsajátíthassanak a kollégák, vagy csak csiszolják, frissítsék meglévő nyelvtudásukat” – fejti ki az igazgató.

Amikor a munkavállaló választ

A munkaerőhiány jelentősen átírja a kiválasztási folyamatokat, vagyis a legjobb szakemberekért már a cégek versenyeznek, nem pedig fordítva. Ezt a tendenciát Szende Csaba is megerősíti:  „A cég is választ, de amit sokszor elfelejtenek a munkáltatók, hogy a jelentkező is választ. Ma már nem „a megtisztelő, hogy behívtak interjúra” attitűd a nyerő, hanem sokkal inkább „a megtisztelő, hogy bejött hozzánk interjúra” szemlélet.

Érdemes tehát úgy készülnünk az állásinterjúra, mintha egy üzleti megbeszélés lenne. Tájékozódjunk az adott multi tevékenységéről, nemzetközi jelenlétéről, a képviselt szellemiségről, és ennek megfelelően domborítsuk ki tudásunkat és motivációnkat. „A legfontosabb azonban, hogy ne gondoljuk túl a dolgokat, legyünk egyszerűek, lényegre törőek és világosak. És adjuk önmagunkat” – tanácsolja a szakember.

Ha szeretne minden nap értesülni a legújabb állásajánlatokról iratkozzon fel az álláshírlevelünkre.

Kérem a legújabb állásajánlatokat!

Feliratkozom